הצללות חלק ב' – זהירות רצפה רטובה : )

בפוסט זה נעסוק ביצירת השתקפיות לאובייקטים המונחים ע"ג זכוכית, פרספקס, וכל משטח מבריק שהאובייקט משתקף דרכו.

על פי רוב, לאובייקטים מורכבים קשה עד בלתי אפשרי ליצור השתקפות קרקעית, היות והאובייקט משתקף על המשטח בהיפוך מראה, ולא תמיד ניתן ליצור היפוך מראה בצורה מושלמת.

יצירת ההשתקפות קלה יותר באובייקטים חלקים כדוגמת עיגול, ריבוע וכדו'.
השיטה שאנו נרחיב עליה פותרת לרוב את בעיית ההשתקפות באובייקטים מורכבים ונותנת לנו פתרון יצירתי.

הדרך קלה ופשוטה, כמה צעדים פשוטים ויש לנו השתקפות מושלמת!

 

יצירת ההשתקפות לאובייקטים חלקים כדוגמת עיגול / ריבוע

בחרנו אובייקט עגלגל ללא 'עקומות' מיותרות… הפנינה.

 

נשכפל את הפנינה, וניתן לשכבה היפוך מראה flip vertical ע"י ctr+t ולחיצה ימנית על האובייקט.

 

נמקם את שכבת השקיפות צמוד לתחתית הפנינה.

 

נמחק את חלקו התחתון של שכבת השקיפות עם מברשת רכה. (כדאי ועדיף ע"י מסיכה עם מעבר צבע)

 

נהפוך את שכבת ההצללה לאובייקט חכם smart object ע"י לחיצה ימנית על השכבה.

 

ניתן לשכבה טשטוש gaussian blur של 30px.

 

נמחק במסיכה נגיעה קלה בחלקו העליון של שכבת השקיפות עם מברשת רכה.

 

ניתן לשכבה שקיפות של 50%. וסיימנו!

 

 

יצירת ההשתקפות לאובייקטים מורכבים.

ספציפית לאובייקט השושנה, הוא לא מאוד מורכב. אבל הכל עומד על אותו עיקרון.

 

נשכפל את השושנה, וניתן לשכבה היפוך מראה flip vertical ע"י ctr+t ולחיצה ימנית על האובייקט.
נמקם את שכבת השקיפות צמוד לתחתית השושנה.

 

ניתן לשכבת השקיפות טשטוש תנועתי motion blur.

 

כך זה נראה:

 

נמחק את חלקו התחתון של שכבת השקיפות עם מברשת רכה.

את התהליך שעשינו לשושנה נעשה גם לעלה.

 

ניתן לשכבות השקיפות, שקיפות של 50%.

 

נוסיף הצללה רכה ע"פ המדריך הקודם הצללות חלק א' – ריאליסטיות וזה מה שחשוב!

מושלם! תודו שעם המדריך הזה הכל ממש פשוט 🙂

 

 

לא התאפקתי ועשיתי שקיפות גם לכיסא המלכותי הזה.
כיסא זה אובייקט קצת יותר מורכב. אבל כאמור, עם השיטה הזו, הכל כבר קל יותר…

ההבדל היחיד בביצוע השקיפות לכיסא שאין צורך לתת היפוך מראה לשכבה. משאירים את השכבה הכפולה באותו מקום ונותנים לשכבה טשטוש תנועתי.

בהצלחה! 

 

 

השארת תגובה